Slik ordner du med automatisk backup av bildene på din mobil

Mange går rundt med flere hundre bilder på sin mobil og ofte er dette bilder man også er litt redde for skal forsvinne. Og sikkerhetskopier (backup) er det også ofte dårlig med. Men backup trenger ikke være vanskelig. Tenk om backup kunne ordne seg selv uten at msn trenger tenke mer på det? Løsningen på dette finnes faktisk, og den er meget enkel.

Google kan nemlig ordne dette for deg helt gratis, og du kommer i gang med følgende steg:
1) Om du ikke allerede har en konto hos Google, så må dette ordnes først. Du får da også epost og tilgang til Googles » officepakke»
2) Registrer profil på Google+
3) Last ned Google+ applikasjonen til din mobil og/eller nettbrett
4) Logg inn på applikasjonen. Når du blir spurt om gi tilgang til fotoalbumet må du svare ja.

Google vil nå starte å laste opp alle bildene du har i albumet til din Google-konto. Det er en fordel å være på WiFi første gang siden det fort kan være store mengder data som overføres.
Bildene vil nå være tilgjengelige når du vil via nett eller mobil på Google+. Herifra kan du dele og kopiere bildene som vanlig.
Når du tar nye bilde vil disse automatisk bli lastet opp til Google uten at du trenger gjøre noe. Bare husk at datatrafikk kan koste penger, så følg med på abonnementet.

Dette innlegget ble publisert i Nyheter og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.